انستاگرام و آموزش

هر روز شاید ساعت‌ها را در انستاگرام بگذرانیم. من چند وقتی است که استفاده از انستاگرام را خیلی کاهش داده ام، اما بازهم فکر میکنم شاید یک ساعت و یا بیشتر در یک شبانه روز در این  پلتفورم هستم.

 

اما سوال اینجاست که وقت مان را اینجا چگونه میگذرانیم؟

 

بیشترین وقت شاید در دیدن تصاویر سلفی دیگران، شوخی ها، نقل قول‌ها و مسایل دیگر که به هیچ وجه به نفع ما نیست، بگذرد. این کاملآ روشن است که، انستاگرام برای تعدادی مبدل به منبع ضیاع وقت و برای تعدادی هم سبب محدودیت توانایی‌های بالقوه گردیده باشد.

 

اما از این مسله هم به هیچ وجه نمیتوان چشم پوشی نمود که انستاگرام بهترین منبع آموزشی نیز است. منبع که میتواند ذهن را تقویت بخشد و مهارت های مختلفی را از آن آموخت.

 

اما اصل مطلب این است که چگونه میتوان استفاده از این بخش را در خود تقویت نمود تا موثریت آن را افزایش داد. ساده ترین راه شاید نحوه گزینش و فالوو نمودن صحفات مختلف است که این کار کاملآ در کنترول ماست. علاوه بر آن تعیین مدت استفاده از این اپلکیشن در یک شبانه روز نیز میتواند کارا باشد. مسله بعدی اولویت بندی صفحات آموزشی و چسپیدن به آنهاست. اگر ما فقط یک مهارت را انتخاب نماییم و به آن وقت بگذاریم، سبب میگردد آن را سریع، موثر و متمرکز یاد بگیریم. به هر اندازه که پرداختن به تعداد مختلف مهارت ها کمتر باشد، به همان اندازه موثریت در یادگیری افزایش میابد.

 

مثلآ، من در هر چهار الی شش ماه فقط یک نوع مهارت را در نظر میگیرم تا با آن همگام شوم. این کار باعث میگردد تا برای تقویه آن زمان بگذارم،‌ به ابزارهای دیگری چون کتاب،‌ صفحات مختلف انترنت و گفتگو با دیگران روی بیاورم.  اگر در یک وقت چندین مهارت را بخواهم یاد بگیرم، مطمینآ موثر نخواهد بود. پس اولویت بندی و انتخاب یک یا دو مهارت برای پیشرفت خیلی موثر میباشد.

 

از یک سال بدین سو،‌ من با این ترتیب از انستاگرام استفاده مینمایم و این کار تبدیل شده است به تجربه به شدت لذت بخش. مسایل زیادی آموخته ام و از ضیاع وقت جلوگیری شده است. این کار دامنه منابع آموزشی را برایم بیشتر نموده است. حالا انستاگرام برای من به یکی از ابزارهای مهم توسعه فردی مبدل شده است و از استفاده آن به این شکل خوشحالم.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *